MISSIÓ 7

SILVIA ROIG

SÉPTIMA MISIÓN
Objetiu: 10 puntos
PARAPENT: Seguiu recollint triomfs. Heu patit lesions greus però la tecnologia postcontemporània us ajuda en  la vostra recuperació i ja esteu preparats per a enfrontar-vos a la quarta missió.


La prova física és d'alt risc: el parapent.




La prova intel·lectual és la redacció del discurs inaugural, la creació d’un programa de televisió, un treball d’investigació sobre jocs ancestrals i sobre l'origen de la nostra llengua i els grans autors i,  la creació d’un periòdic digital depenent dels nivells.

      



Si supereu la prova superareu definitivament als robots.

PARA REALIZAR LA PRUEBA INTELECTUAL:

TERCER DE ESO
Primera Tasca
Objetiu: 2,5 punts 

A nosaltres ens ha tocat l'honor d'escriure el discurs inaugural de les Olimpíades Extremes. Per a dur a terme aquesta tasca dividirem la classe en grups de quatre, cada grup redactarà un discurs i aquell que aconseguisca guanyar tindrà l'honor de pronunciar-lo davant de les autoritats i de la resta de participants. Haureu de gravar-lo i pujar-lo al programa televisiu perquè tots els espectadors puguen escoltar-lo.

Segona Tasca
Objetiu: 2,5 punts

Per a poder participar en les Olimpíades Extremes, has de conéixer l'origen de la teua llengua: has d'investigar de quina llengua deriva, en quin segle arriba al nostre territorio, quines són les llegües que es parlaven ací abans de la seua arribada i amb quines altres llengües està emparentada i  saber situar-les. Amb tota aquesta informació heu d'elaborar un mapa conceptual que resulte atractiu i reculla tots els termes relacionats amb l'origen de la nostra llengua.
Tercera Tasca
Objetiu: 2,5 punts 
Continuem el viatge per la història de la nostra llengua perquè sols així podrem comprendre el que ara som. Hem de treballar la situació de la nostra llengua en cada etapa de la història fins al segle XIX i relacionar-la amb els autors i l'obra més important de cada un d'ells. T'has de servir dels següents termes clau: s. XII, s. XIII-XIV, s. XV, s. XVI-XVII-XVIII, s.XIX, Poesia trobadoresca, Les Quatre Grans Cròniques (Jaume I, Bernat Desclot, Ramon Muntaner, Pere el Cerimoniós), Jaume Roig, Guerra se Successió, Decrets de Nova Planta, joglars, Joanot Martorell, Ramon Llull, Homilies d'Organyà, Fórum Iudicum, Tirant lo Blanc, L'Espill, Isabel de Villena, Carles Aribau, Oda a la pàtria, Vita Christi,  Joan Roís de Corella, Tragèdia de Caldesa, trobadors, Blanquerna, provençal, Ramon Llull.
La informació l'estructuraràs en forma d'esquema en un eix cronològic. Perquè et resulte més senzill el pots elaborar en vertical.
Cuarta Tasca
 
Objetiu: 2,5 punts 

Ara és el moment de consolidar els aprenentatges. Dividirem la classe en quatre grups, a cada un li assignarem unes lletres de l'abecedari i eixe grup farà les preguntes les respostes de les quals comencen o continguen la lletra assignada. Així podran jugar a Passaparaula.

 



          
7.gif            MISSIÓ: Parapent



Seguiu recollint triomfs. Heu patit lesions greus però la tecnologia postcontemporània us ajuda en  la vostra recuperació i ja esteu preparats per a enfrontar-vos a la quarta missió.
La prova física és d'alt risc: el parapent.
La prova intel·lectual és la redacció del discurs inaugural, la creació d’un programa de televisió, un treball d’investigació sobre jocs ancestrals i sobre l'origen de la nostra llengua i els grans autors i,  la creació d’un periòdic digital depenent dels nivells. Si supereu la prova passareu a la següent missió.


3r ESO

1a Tasca: 2,5 punts
A nosaltres ens ha tocat l'honor d'escriure el discurs inaugural de les Olimpíades Extremes. Per a dur a terme aquesta tasca dividirem la classe en grups de quatre, cada grup redactarà un discurs i aquell que aconseguisca guanyar tindrà l'honor de pronunciar-lo davant de les autoritats i de la resta de participants. Haureu de gravar-lo i pujar-lo al programa televisiu perquè tots els espectadors puguen escoltar-lo.

2a Tasca: 2,5 punts
Per a poder participar en les Olimpíades Extremes, has de conéixer l'origen de la teua llengua: has d'investigar de quina llengua deriva, en quin segle arriba al nostre territorio, quines són les llegües que es parlaven ací abans de la seua arribada i amb quines altres llengües està emparentada i  saber situar-les.
Amb tota aquesta informació heu d'elaborar un mapa conceptual que resulte atractiu i reculla tots els termes relacionats amb l'origen de la nostra llengua.

3a Tasca: 2,5 punts
Continuem el viatge per la història de la nostra llengua perquè sols així podrem comprendre el que ara som. Hem de treballar la situació de la nostra llengua en cada etapa de la història fins al segle XIX i relacionar-la amb els autors i l'obra més important de cada un d'ells. T'has de servir dels següents termes clau: s. XII, s. XIII-XIV, s. XV, s. XVI-XVII-XVIII, s.XIX, Poesia trobadoresca, Les Quatre Grans Cròniques (Jaume I, Bernat Desclot, Ramon Muntaner, Pere el Cerimoniós), Jaume Roig, Guerra se Successió, Decrets de Nova Planta, joglars, Joanot Martorell, Ramon Llull, Homilies d'Organyà, Fórum Iudicum, Tirant lo Blanc, L'Espill, Isabel de Villena, Carles Aribau, Oda a la pàtria, Vita Christi,  Joan Roís de Corella, Tragèdia de Caldesa, trobadors, Blanquerna, provençal, Ramon Llull.

La informació l'estructuraràs en forma d'esquema en un eix cronològic. Perquè et resulte més senzill el pots elaborar en vertical.

4a Tasca: 2,5 punts
Ara és el moment de consolidar els aprenentatges. Dividirem la classe en quatre grups, a cada un li assignarem unes lletres de l'abecedari i eixe grup farà les preguntes les respostes de les quals comencen o continguen la lletra assignada. Així podran jugar a Passaparaula.

No hay comentarios:

Publicar un comentario